Txatxilipurdik  kaleratutako kalekantoi jolas bildumako beste jolas bat ekarri dugu gaurkoan  guraso.eus-era.

IRUDIA

Azalpena:
Jolasa hasteko ” baserritar itsua” nor izango den aukeratu behar da. Hau da, zotz egin ondoren begiak nori estaliko zaizkion erabakiko da.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ondoren, gainontzekoek jolaskide bakoitza zein abere izango den erabakiko dute (zakurra, katua, behia, untxia, oilarra, antzarra…) Itsua izango den lagunaren begiak zapi edo txapel batekin estali ondoren, honek besoak aurrealdera luzatuko ditu eta gainontzeko jolaskideek hatz banatatik helduko diote. Jolaskide guztiek hatz batetik helduta dutela itsuak abestiaren lehen zatia bi aldiz abestuko du: BASERRITAR ITSUAREN ETXEAN, BASERRITAR ITSUAREN ETXEAN… Animaliek, berriz, abestiaren bigarren zatiarekin erantzungo die: ANIMALIAK DANTZAN! Azkeneko silaba aipatzerakoan (TZAN) partaide guztiek hatzak askatuko dizkiote eta korrika alde egingo dute. Guztiak korrika abiatzen direnean itsuak hitz hauek oihukatuko ditu, ahalik eta azkarren: BAT, BI, HIRU, GELDI!. Azkeneko hitz hau esaterakoan (GELDI), korrika ari direnak dauden tokian gelditu behar dute.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denak gelditu ondoren itsuak animalia jakin baten hotsa entzun nahi duela esango du. Adibidez: ENTZUN NAHl DUT ZAKURRAREN ZAUNKA. 0rduan “zakurrak” dagoen tokitik erantzun beharko du: ZAUNK-ZAUNK.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Honek lagunduko dio itsuari animalia hau non dagoen sumatzen. Beraz, itsua hotsa entzun duen tokirantz joango da eta zakurra harrapatzen saiatuko da. Zakurra ezingo da mugitu, ezta gainerako jolaskideak ere. Harrapatzen duen laguna zakurra bada, hurrengo txandan berau izango da itsua. Bestela, animalia guztiak hasiko dira hotsak ateratzen (kukurruku, miau-miau, marru-marru…) eta iskanbila horretan baserritarrak zakurra aurkitzen jarraituko du.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Helburua:
Zentzumen ezberdinez ohartzea eta ikusmen urritasunarekiko enpatia garatzea, bai egoera hau lehen pertsonan bizituz eta baita beharrezko laguntza eskainiz.