Guraso euskaldunak, antolatu gaitezen!
Guraso euskaldunen antolaketaren beharraz eta komenigarritasunaz jardungo naiz artikulu honetan. Eta amaierara itxaron gabe, azken ondorioa aurreratuko dizuet: guraso aktiboak dauden ikastetxeetan,…
Guraso euskaldunen antolaketaren beharraz eta komenigarritasunaz jardungo naiz artikulu honetan. Eta amaierara itxaron gabe, azken ondorioa aurreratuko dizuet: guraso aktiboak dauden ikastetxeetan,…
Jakina denez, 2019an Hezkuntza Sailak Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana argitaratu zuen. Ordutik, EAE-ko ikastetxeetan ikasle hauek identifikatzeko protokolo bat martxan…
Osasunaren Mundu Erakundeak ohartarazi du 2050erako biztanleriaren erdiak miopia izango duela. MIOPIA dagoenean, ez da urrunean ondo ikusten, lausotuta ikusten da eta…
Urte osoan zehar ematen bada ere, uda, garai konplexua da sare sozialen eragin negatiboari dagokionez. Uda sasoia heltzear dagoenean, sare sozialak, gorputz estereotipo normatiboak areagotzera bideratzen diren kanpainez betetzen dira.
Dolua heriotzarekin lotzea ohikoa dela badakigu, baina zorionez, ez dira ohikoenak. Gaurkoan, udan ohikoak diren doluez arituko gara, izan ere, helduontzat normalizatutako…
Gaurkoan umea adimenera nola hurbiltzen den ikusiko dugu. Umea poliki poliki doa mundua ezagutzen, bera inguratzen duena ezagutzen
Ikasturte amaiera ailegatzen da eta honekin batera ikasleentzako oharrak gehitzen dira buletinetan. Zoriontzeak, hausnarketak, gomendioak… eta guzti hauen artean honako mezuak errepikatzen…
Egoera berriek beldurra ematen digute maiz, naturala da hori. Gainera, beldur amankomun ugari ditugu gizartean eta, ausartuko nintzakete esatera, gurasotasunean seme-alabek sufritzeari eta heriotzari beldurra diegula bereziki. Azken hau izaten da nire hizpide normalean eta gaurkoan ere hala izango da.
Hiperdigitalizatu eta hiperkonektatutako errealitate honetan, non pantailek gure arreta beregain hartzen duten eta dena berehala erantzun beharra dagoela dirudien, sosegu eta hausnarketarako…
-Egun on maitea, zer moduz zaude, zer moduz egin duzu lo gaur?
-Ez dakit… nekatuta nago, uste dut ez dudala ondo lo egin.
-Nolatan, amets gaiztoak egin dituzu ala?
-Ez, nire smart watchek kalitate baxuko loaldia izan dudala esaten dit.
Goxoki edo litxarreria bezala ezagutzen ditugun produktuen taldea izugarri handitu da ni txikia nintzenetik. Jada ez dira lau karamelu, goxoki edo pakete. Aukera infinitua da. Zapore, testura, usain, tamaina, paketatze, formatu, …. berriak asmatu dira, gehigarri berriak edo hauen erabilera berriak asmatu diren heinean.
Badira aste batzuk Nafarroan eztabaida sutsua izan dela eskoletan. Arrazoia, eskoletako ordutegia jarraia ala zatitua izatea.
Tartea eman nahi izan dut debate horretan ikus eta entzundakoen inguruan hausnarketa lasaia egin ahal izateko.
Iragan otsailaren 28an Espainiar Estatuko Ministro-Kontseiluak Familien lege-proiektua onartu zuela iragarri zuen. Lege horren inguruan hainbat informazioa zabaldu ziren berehala komunikabideetan, baina zenbait egunkariren titularrek nahasmena sortu zuten. Hori dela eta, artikulu honen bidez, familien lege-proiektua zertan datzan argitu nahiko nuke eta, legea aurrera ateraz gero, legearen hutsuneak zein diren adierazi nahiko nituzke.
Zure baimena eskaera natorkizu; izan ere, polemikoa izan nahiko nuke. Digitalizazioa eta hezkuntza (formala, ez-formala eta informala) binomioa ekarri nahi ditut, beste behin ere; baina, oraingoan, helduon ikuspuntutik lantzeko.
Hainbatetan esan dugun bezala, giza izakiak garen heinean bestearekin harremanean eraikitzen gara. Batez ere haurtzaroan eraikuntza prozesu hau oso sentikorra izango da…
Nerea Agirre HUHEZI fakultateko irakaslea da eta guraso.eus eko kolaboratzailea. Bere azken kolaborazio artikuluan heldu moduan dugun begiradaz hasnartu zuen, haurrek ikusiak…
Azkenaldian oso modan dago haurrekin edozein gaiaz hitz egin nahi badugu hori lantzen duen ipuina eskuratzea. Beharbada, Txabi Arnalen ikasle izateak kalte (on) handia egin didalako izango da, baina argi daukat ezin diegula geure txikiei (eta ez hain txikiei) edozein material eskaini. Zoritxarrez, gaiak lantzeko ipuinak irakurtzearen jarrera horrekin ondorio negatibo batzuk pairatu ditzakegu.
Espazio honetara guraso gisa umeekiko dugun begiradaz hausnarketatxo bat ekartzea otu zait. Idealena gaiari buruzko elkarrizketa taldean egitea litzateke. Begiradaz hitz egiten dugunean abiaburuko premisa honetan sinesten baitut: ez daude bi begirada berdin, eta norberaren begirada ere aldatzen edo garatzen joan daiteke.
Eskola den eremu sozializatzaile patriarkalaz hitz egin dugu dagoeneko. Eta horregatik, aitatasunean jarri nahi genuke fokua (gure aurreko artikuluan egin moduan). Aitak (osabak, aitonak, lehengusuak) baitira haur eta nerabeen gizontasunaren erreferente gertukoenak. “Aitatasun patriarkalak ez die haurrei sentimenduak hitzez adierazten” dio hooksek.
Artikulu existentzial eta filosofiko samarra atera zait, badakit, baina heziketaz aritzeak haurrei eskaini behar diegun bizitzaz edo harremanaz hitz egitea dakarrenez, bada horixe…
Egun gutxi dira Korrika Irunen hasi eta Baionan amaitu zenetik eta oraindik hotzikarak zeharkatzen nau martxoak 14a gogoratzean. Badut nik miresmen berezi bat Korrikarekiko eta oso txikia nintzeneko oroitzapen bakan batzuk ere bai. Korrika gerturatzen ari denean zirrara handia eta barnera salto egitean malkoei eusten joaten diren horietakoa naiz.
Geroz eta barneratuago daukagu haur eta nerabeekin heriotzaz hitz egitea: badakigu egiarekin zuzendu behar garela beraiengana, eufemismo eta metaforak ekidin behar ditugula,…
Beraz, bai, bateon bateri arraro irudituko bazaio ere, eskoletako koloretako lapitz eta pintzelak antifaxismoaren mesedetan jartzen ahal dira. Eta marraz kanporat aske dantzatzen utzi.
Azken urte hauetan, haurrek, adin batetik aurrera Smart Watch bat izatea normalizatu egin dugu. Suposatzen dut, badaudela kasu puntual batzuk, agian, tresna…