Iraultza feminista gorabehera, genero-rolak eta emakumeak objetu gisa azaltzea betikotzen dituzten panpinak oparitzen jarraitzen dugu.

Panpina horietan pentsatzen badugu, ilehoria datorkigu burura, argala, takoiekin eta ezinezko neurriekin, baina merkatuko beste askok ere emakumeak objetu gisa azaltzeko joerari jarraitzen diote, eta neska batek egin behar duen horretan erabat sailkatuta daude, eskolak eta familiek aspaldi desagerrarazi nahi ditugun eredu estereotipatuak betikotzen.


Panpinen neurriak ezinezkoak dira. Lepoa meheegia litzateke buruari eusteko, bizi-organoak ez lirateke sabelaldean sartuko, orkatilek ez liokete eutsiko, eta eskumuturrak hain meheak izanik, ezin izango luke tamaina ertaineko objektu bat jaso.


Hala ere, oraindik entzuten dugu:


Baina jolas bat besterik ez da eta, ez exageratu! ezin die hainbeste eragin! Izan ere, panpinetatik gure gorputz eta estereotipoei buruz dugun kontzeptura tarte handia dago! “



Guztiaren jatorria




Ernest Dichter, “publizitatearen heroi gaiztoa”, 50eko hamarkadan produktuak subkontzientearen sexu-erreferenteekin lotzeagatik ezaguna, aitzindaria izan zen marketin-kanpainaren logika berriak asmatzen.

Eta panpinak, garai hartan, familiako amaren estereotipoa irudikatzen ez bazuen ere, onarpena lortu zuen, amek sakonki nahi zutenaren inkontzienteari dei egitean zetzan formula berrbilatu baten bidez: alabek bikotekidea, dirua eta onarpen soziala izatea. Aalderik makurrena da ez zuela eskrupulurik izan neskatoen inozentzia arrakasta lortzeko bide gisa erabiltzeko.

Gorputza, arropa eta haurrentzako zaletasunak dituzten panpinak eta panpinak daude. Ile luzea eta motza, azal-tonu desberdinak, inklusiboak, proportzio erreal eta egokiak dituztenak. Akanpatzen, margotzen, ibaian arraunean, izarrekin jolasean eta zuhaitzetan gora.


Panpinekin jolastea haurtzaroko adierazgarrienetako bat izan daiteke, identifikazio pertsonalaren beharra asetzeko aukera ematen baitie haurrei, eredu sozialak eta eguneroko bizitzarenak irudikatuz. Bizi dutena eta bizipen horiek pizten dizkieten sentimenduak adierazteko eta integratzeko egiten dute.


Ondorioa


Science aldizkariaren 2017ko ikerketa batek erakutsi zuen, neskak, 6 urtetik aurrera ez direla mutilen pareko sentitzen. Ez al genuke galdetu beharko helduek sortzen  eta oparitzen ditugun jostailuetan gaur egun ere betikotzen diren estereotipoak tartean ote dauden?


jugar y jugar egitasmoaren arduradunek, pentsatzen dute osasunari kalte egiten dioten beste produktu batzuekin egiten den bezala,  panpina hipersexualizatuak ere kutxan ohar batekin saldu beharko liratekeela:

“OHARRA: panpina honek genero-rolak betikotzen ditu, kontsumismoa sustatzen du eta  edertasun-produktuen  kontsumoa sustatzen ditu”.

Testuaren iturria: Jugar y jugar