Izena berria da, baina zerbitzua bera duela hamalau urte jarri zuen martxan Udaleko Euskara eta Hezkuntza Sailak. Azken hiru urteotan gora egin du Oñatira etorritako 16 urtetik beherakoen kopuruak eta gaur egun, 66 neska-mutikok hartzen dute parte Txipistin programan.

Jatorriei dagokienez, gehienak arabiarrak eta Hego Amerikatik etorritakoak dira, baina badaude, esate baterako, Txinatik edota Afrikatik etorritako neska-mutikoak ere.

Hiru helburu nagusi ditu zerbitzuak: lehenengoa da euskara informala lantzea, ume horiek normaltasun osoz komunikatu ahal izan daitezen euren lagunekin eta baita kalean ere; euskara akademikoa lantzea da bigarren helburua. Ikasketetan hizkuntza ez jakitea oztopo bat izan daitekeenez, eskola porrotari aurre egin eta horretan lagundu ahal izateko adin tarte bakoitzari zuzendutako ariketak egiten dituzte; eta hirugarrena inklusioa bultzatzea da. Hala, euren adineko gainontzeko neska-mutilekin harreman naturalak izan ditzaten sustatzen da, herrian guztiz integratu daitezen.

Hiru taldetan banatuta

Etorkin guztien seme-alabei eskaintzen die Udalak Txipistin programan parte hartzeko aukera. Eskola orduetatik kanpora ematen den zerbitzua da, eta haurrak eta nerabeak talde txikitan banatzen dituzte euren adina eta euskara maila kontuan hartuta. Hiru talde nagusi bereizten dira: lehenengoa Oñatira iritsi berrien taldea da. Euskara maila apalena duten haurrek eta gazteek osatzen dute. Ludikotasunetik ahozko euskara maila egokia eskuratzea eta inklusioan pausoak ematea da talde horren helburu nagusia.

6 eta 9 urte bitarteko umeen taldea da bigarrena. Egunerokotasunari aurre egiteko euskara maila egokia duten haurrak daude talde horretan. Ikasketetan aurrera egiteko, euskara maila akademikoa lantzen dute eta euren adineko neska-mutikoekin harreman naturalak izatea sustatzen da, nagusiki.

9 eta 16 urte bitartekoen taldea da hirugarrena. Gaztelekuan eskaintzen dituzte horien saioak. Nagusiagoen talde honetan ere ikasketetan aurrera egiteko euskara maila akademikoa lantzen dute, eta gaztetxoak herrian integratzea dute helburu.

Ikastetxeekin ikasturte hasieran kokapen bilera bat egiten dute hezitzaileek, umeen egoerak ezagutzeko, eta hiru hilean behin ebaluazio edo jarraipen bilera egiten dute elkarrekin. Horietan jasotako informazioa, gainera, gurasoei helarazten diote.