Hezkuntza munduan diharduten lau profesional, konfinamenduan hasi ziren koronabirusaren ondorioak eskolako umeekin nola landu behar ziren aztertzen. Haur Hezkuntzako irakasle bat, psikopedagogo bat, psikologo bat eta ilustratzaile bat batu dira proiektu horretara.

Proiektuaren helburua da irakasleentzako laguntza izatea eta ikasleei etapa berriari aurre egiteko laguntza ematea. “Buruz dakizkigu bete behar ditugu segurtasun neurriak, distantziari eta higieneari dagozkionak. Baina, nola landu eta kudeatu behar ditugu umeen emozioak? Inork ez du horren gaineko pautarik eman. Haurrek asko sufritu dute hilabete hauetan: antsietatea, lo ezin egina, beldurrak… Ume batzuek ez duten kalera atera nahi, beldurra dutelako”, esan du proiektuko kide Lorea Nagore irakasleak.

Liburu batean oinarrituta

Proiektua Nagorek berak idatzitako Un torre camino al cielo haurrentzako irakurketa-liburu batetik abiatzen da. Liburu hori egungo gizarteak bizi duenaren autobiografia da, eta haur baten eta haren irakaslearen bizipenetan islatzen da, koronabirusak nola lotu dituen erakusten duena. Ipuin honek ikasleen bizipenak komunikatzeko eta adierazteko kanal bat irekitzeko aukera ematen du. Bestalde, ikasle txikienentzako egokitzapena, Kamishibai erako laminekin egin dute. Beatriz Menendezek egin ditu ilustrazioak.

Irailerako eskuragarri egoteko asmoa

Irailean ikasturtean noiz eta nola hasiko den zehaztu barik dagoen arren, umeak gelatara itzultzen direnerako materiala eskuragarri egotea gura dute. “Helburua da irakasleek material hori beren ikastetxeetan edukitzea, ikasleak ikasgeletara itzuli aurretik. Horrela, materiala talde bakoitzera aztertu, aztertu eta egokitu ahal izango dute, eta ikasleak harrerarako prestakuntza emozionala eta materiala jaso ahal izango dute”, azpimarratu du Nagorek.