Maria Gijon (1982 Madril) , “educarsinestereotipos” izeneko instagram sareko prefilaren  atzean dagoen hezitzailea da, 64.000 jarraitzaile ditu eta gaiaren inguruko hausnarketa eta albisteak argitaratzen ditu. Gaurkoan Jugar y jugar egitasmokoek Mariari egindako elkarrizketa bat ekarri dugu guraso.eus egitasmora. Bertan arrisku jolasen aurrean helduok ditugun jarrera ezberdinak aztertzen dituzte.

JiJ: Neskei mutilen arrisku berberak hartuz jolasteko aukera ematen zaie?

M.G.: Oharkabean, familiek eta irakasleek ez dute arrisku-jokoa berdin  sustatzen, etaneskei beraien burua eta taldeko gainerako kideak zaintzeko mezua helarazten dute. Eta jolasekin eta jostailuekin, erortzea edo min hartzea saihestu ohi dute.

JiJ: Neskatoen arrisku-jokoa galtzeko arriskuan dago?


M.G.: Liburu eta kanpainen bidez ausartak izatera gonbidatzen dituen korronte bat dago, baina ez da esplizituki sustatzen ez gure mezuekin, ez inguruko giroarekin. Familiek eta irakasleek kontziente izan dute, eta arriskuko jokora gonbidatu behar dituzte haurrak, beren baitatik irten arte itxaron gabe; izan ere, hazten ari diren heinean, inguruneko jokabide gehiago xurgatzen  dituzte, arrisku gutxiago eta hain aktiboak ez izateko joera dutenak.



JiJ: Mutilek dituzten arriskuko jolas-behar berberak dituzten arren, neskek espazio gutxiago dituzte. Zer esango zenuke gertatzen zaiela neska horiei?


M.G.: Azkenean uste dute arriskua ez doala beraiekin, pentsatzen baitute biologikoa dela “neskak lasaiagoak eta arduratsuagoak direla”, benetan kulturala denean eta jaiotzen direnetik  mezuak jasotzen ari direnean.


JiJ: Arropek eta eder egoteak eragina al dute arrisku-jokoan?


M.G.: Erosoa al da galtzekin edo soineko batekin zuahitz batera edo txirristan  igotzea? Emakume batek planak egiteari uzten dion aldiei buruz hausnartzera gonbidatzen zaituztet, “polita, depilatua, ondo orraztua ez egoteagatik”. Hau ez da gizonen kasuan gertatzen. Nerabezaroan eta helduaroan edozein   gizarte-egoeratan “eder” egoteko behar hori sustatzen da, izan  kirola egiteko edo kanpaldian joateko bada ere, txikitatik mamitu dugu, eta publizitatearekin indartu da, besteak beste.


JiJ: Nola alda genezake jolasean jolastu behar duten modua? Nola   alda dezakegu dugun pertzepzioa eta igortzen dugun mezua?


M.G.:
1. Desberdintasun hori dagoela jakinda, parkeetan, ikastetxeetan eta etxean behatuta. Begirada zabalduz. Nahikoa da ikasgela batean indartsuena eta ausartena zein iruditzen zaien galdetzea, ziur denek mutil bat aukeratuko dutela.
2. Arrisku-jokoa sustatuz: zuhaitzetan  gora egin dezatela, oreka jolasak  egin ditzatela, putzu batera salto egin dezatela. Saiatu eredu lana egiten; ez dadila beti aita izan jarduera arriskutsuak egiten dituena, emakume helduak arriskatzen ikusi behar dituzte.

3. Kontuz ibili hizkuntzarekin, eta nabarmendu arrisku-jardueren alderdi positiboak.