UNICEFek ‘Ikasgeletan osasuna babestu’ gida argitaratu du, ikasgelek ateak zabaltzen dituztenerako. Dokumentuak, bideoarekin batera, funtsezko lau alderdi aztertzen ditu: funtzionamendu segurua, ikaskuntzaren jarraipena, pertsona ahulenei arreta ematea eta babesa eta ongizatea bermatzea.

Bestalde, Unicefek pandemiak hezkuntzan eta haurren ongizatean eragin duenaren azterketa osoa egin du. Hala, adibidez, konfinamenduaren lehen berrogei egunetan, Anar Fundazioak 1.049 laguntza-eskaerari erantzun die haurrei eta nerabeei laguntzeko txataren bidez, eta familia barruko indarkeriak nabarmen gora egin duela hauteman du,% 36,1etik% 46,9ra. Bestalde, ELGAk sustatutako 2018ko irakaskuntzari eta ikaskuntzari buruzko nazioarteko azterlanaren arabera (TALIS3 azterlana, ingelesezko siglen arabera), arrakala digitalak ez die ikasleei soilik eragiten: Espainiako irakasleen% 36,2 soilik sentitzen da prest IKTak irakaskuntzarako erabiltzeko. Gainera, egoera horrek eskola-uzte goiztiarraren zifrak okertu ditzake.

UNICEFek ‘Ikasgeletan osasuna babestu’ gidaren irudia

UNICEFek eskolak berriro irekitzearen alde egin du

UNICEFek eskolak berriro irekitzearen alde egin du, beharrezkoa dela uste du. Hain garrantzitsua, ezen “prebentzio-neurrietan akatsak izateagatik berriro ixteko aukera kolpe oso gogorra izango bailitzateke hezkuntzari, gizarteari, ekonomiari, lanari eta haurren babesari dagokienez. Horregatik, funtsezkoa da eskolek berme guztiekin berriro irekitzea “. Segurtasun neurri guztiak hartzeko “politika eta finantzaketa esparru nahikoa” behar dela azpimarratu du erakundeak.

“Eskolaren funtzionamendu segurua bermatzeak, koronabirusa hedatzeko arriskua dagoen bitartean, eguneroko errutina asko alda ditzake: ordutegiak, taldeen tamaina, ikaskuntza-metodologiak edo eduki didaktikoen hautaketa”, onartu du Unicefek. Dagoeneko mahai gainean jarri diren gaiak dira: itzulera mailakatu batetik, txandakako txanden bidez, irakaskuntza presentziala eta online irakaskuntza uztartzea… aukera guztiak zabalik daude. “Zuzendaritza-talde bakoitzak, hezkuntza- eta osasun-agintariekin koordinatuta, eta komunitatearen parte-hartzea izanik, segurtasun- eta higiene-neurrien ezarpena eta komunikazioa kontu handiz planifikatu behar du”.

Erakundeak agerian utzi du, beste hainbat ahotsek aste hauetan ohartarazi duten bezala, ikastetxeak ixtearen eragina oso desberdina izan dela adin-taldeen eta familien ezaugarri sozioekonomikoen arabera, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleez gain. Bada ia mantra bihurtu den esaldi bat: inor ez dadila atzean geratu. Bada, Unicefek ziurtzat jotzen du hori ezin izan dela bermatu. “Eskolen itxiera luzearen ondorioz euren hezkuntzan atzean geratzen ari diren ikasle kopuru handiaren aurrean, galera hori konpentsatzeko neurriak hartzea premiazkoa da”. Izan ere, Unicef pauso bat harago doa, eta kolektibo ahulenek irakaskuntza presentziala eskuratzeko lehentasuna izatea eskatu du. Halaber, arreta berezia eskatu die “abusu, tratu txar edo zabarkeria” arriskuan dauden haurrei, haien egoerak okerrera egin baitezake konfinamenduan.

Hori esanda, erakundeak argi uzten du esfortzua ez dela berriro irekitzen: birusa dagoen bitartean mantendu behar da. Eta, horrela, beharrezkoa izango da distantziak, kutsadurak isolatzea, higiene-neurriak (eskuak maiz garbitzea, aurpegia ez ukitzea, eztul egitean ukondoarekin estaltzea…) eta instalazioen garbiketa eta desinfekzioa bermatzea.

Hortik aurrera, Unicefek kontuan hartu beharreko hainbat gai aipatzen ditu, eta, zalantzarik gabe, plangintza-ahalegin handia ekarriko dute: eskolaz kanpoko jarduerak antolatzea, irakasleei prestakuntza eta laguntza ematea, eta eskola-egutegian gerta daitezkeen aldaketak aurreikustea (bai azterketei dagokienez, bai oporrei dagokienez).

 Eskola-garraio seguruak

Kontuan hartu beharko da, halaber, eskola-ibilbide seguruen plangintza, oinezko edo bizikletazko joan-etorriak sustatzetik pasa baitaitezke. Baita ibilgailu partikular bat ere, egoera horretan garraio kolektiboa baino seguruagoa.

Ikastetxeak garbitzeko eta desinfektatzeko eskakizun-maila handiari dagokionez, Unicefek arau argiak eskaintzen ditu; besteak beste, apaingarriak eta “maiz garbitzeko eta desinfektatzeko zailak diren elementuak” kentzea. Asturiasen kasuan, Hezkuntza Sailak udalei garbiketekin hasteko eskatu dien arren, ez da protokolo argirik eskaini koronabirusaren aurkako higienizazio espezifiko bat nola egin behar den eta zertan oinarritu behar den zehazteko.

Eskola-jantokiak

Eskola-jantokiak izango dira arazo nagusietako bat. Gida honen arabera, sukaldeko tresna guztiak aldizka desinfektatu behar dira, eta bazkaltzeko ordutegiak mailakatu, pilaketak saihesteko eta txandetan garbitzeko denbora uzteko.

Nazio Batuen Haurren Laguntzarako Funtsak kolektibo ahulei, atzeratuta geratu diren haurrei, denbora horretan guztian hezkuntza-plataformetara konektatu ez diren familiei, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei eta abarrei arreta emateko jarraibideak ere jasotzen ditu.


UNICEFen txosten osoa hemen.