Ikasturte amaiera heltzear da eta hainbat dira burura etortzen zaizkigun galderak. Egoera berezi honetan, Euskal Herriko hiru administrazioek (EAE, Nafarroa eta Ipar Euskal Herria) erabaki ezberdinak hartu dituzte. Hona hemen azken erabakien bilduma. 

EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOA

DBH 4ko, Batxilergoko eta Lanbide Heziketako ikasleak jarduera presentzialera itzultzea aurreikusten dute EAEko agintariek    

Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuak eta Maite Alonso sailburuordeak ikasturte honen amaierarako Eusko Jaurlaritzak prestatu duen hezkuntza-planaren berri eman zuten. Ikasleen ebaluazioak, errefortzuak eta aurrez aurreko eskolak berreskuratzeko aukera izan dituzte hizpide besteak beste.

Jaurlaritzak DBHko laugarren mailako, Batxilergoko eta Lanbide Heziketako ikasleak jarduera presentzialera itzultzea aurreikusten du, betiere osasun-irizpideek horretarako aukerarik ematen badute.

Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuak adierazi du, dagoeneko ikastetxe guztiek jaso dutela hezkuntza-planaren dokumentua eta bertan besteak beste, irakasle-taldeak koordinatzeko orientabideak eta jarraibideak, metodologiak, curriculum-egokitzapenak, hezkuntza-laguntzako berariazko premiak dituzten ikasleei eman beharreko erantzuna edo ebaluazio irizpideak jasotzen direla.

Ikasleen ebaluazioa

Ikastetxe bakoitzaren zeregina izango da ikasturte amaierako ebaluazioa egiteko kontuan hartuko diren irizpideak zehaztea. Hori eginda, ikastetxeko zuzendaritza taldeak eta ikuskatzaileak maiatzeko lehen hamabostaldian bilera egingo dute, ikastetxeak proposatutako ebaluazio-irizpidea aztertu eta baloratzeko.

“Jarduera presentziala eten aurretik ikasleek lortutako mailari buruz jasotako informazioa funtsezko oinarri gisa erabili beharko da behin betiko ebaluazioari buruzko erabakiak hartzeko, eta horren ondoriozko ikasturte amaierako kalifikaziorako”, esan du Hezkuntza sailburuak. “Horrela, ikasturte hasieran 2. hiruhilekorako planifikatutako helburuak oinarrizkotzat hartuko dira 2019-2020 ikasturteko ebaluazio-prozesuan”.

Dena den, hirugarren ebaluazioaren harira, ikastetxeek bi aukera izango dituzte: batetik, ikastetxeek hirugarren ebaluazio espezifiko bat gauzatzeko aukera izango dute –hirugarren hiruhileko helburuak eta gaitasunak lortu diren baloratzeko–; bestetik, amaierako ebaluazio integratua aurrera eraman ahal izango dute eta kasu horretan lehen bi ebaluazioetan lortutako emaitzak hartuko dira kontuan.

“Irakasle-taldeak uste badu gutxieneko helburuak lortu ez dituen ikasle batentzako hezkuntza-neurririk egokiena ikasturtea errepikatzea dela, ikasle horren txosten indibidualizatua egin beharko du, neurri hori hartzeko arrazoiak adierazita. Txosten hori Hezkuntza Ikuskaritzaren esku egongo da”, esan du Uriartek.

Errefortzuak

Uriartek irakasle-taldearen koordinazio ona eskatu du. Horrekin batera, egoera honek errefortzua aurreikustea eskatzen duela aipatu du, eta gehitu du, “arreta berezia” eskainiko zaiela online prestakuntzarako aukerarik izan ez duten ikasleei, desabantailan egon ez daitezen. Gainera, udako oporretan errekuperatze lanak agintzea proposatu die ikastetxeei.

Eskola presentzialak

Hezkuntza sailak jakinarazi du datozen asteetan ezingo dela ikasgeletako erabateko normaltasuna berreskuratu. Hala ere, “kritikotzat” jotzen diren hezkuntza mailetarako balizko itzulera bat prestatu dutela adierazi du Uriartek: “DBH 4ko eta Batxilergoko 1. eta 2. mailako ikasleak aurrez aurreko eskoletara itzultzeko aukera aurreikusten du Eusko Jaurlaritzak. Lanbide Heziketari dagokionez, lehen mailetako ikasleak –izan Goi Mailako Lanbide Heziketan, Erdi Mailakoan nahiz Oinarrizkoan) itzuliko dira ikasgeletara eta 2. mailako ikasleak enpresetara itzuliko dira praktikak egitera. Dena den, aurrez aurreko irakaskuntzara itzultzea, Osasun Sailak emandako osasun-neurriei jarraituz egingo da”.

2020-20121 ikasturtea, irailaren 7an

2020-2021 ikasturteari hasiera emateko data irailaren 7a izatea aurreikusten da, nahiz eta oraindik ez duten hurrengo ikasturteari buruzko neurririk zehaztu.

NAFARROA

Nafarroak ikasleen “gainditutako orokorra” baztertu du

Ikastaroaren azken balorazioa “globalagoa eta jarraituagoa” izango da, eta errepikatzea “salbuespenezkoa”.

Carlos Gimeno Nafarroako Gobernuko Hezkuntza kontseilariak adierazi duenez, 2019-2020 ikasturteko azken balorazioa “ez da onberagoa izango, ulerkorra eta ezberdina baizik, globalagoa, jarraitua eta diagnostikoa”, eta ikastaroaren errepikapena “inoiz baino ezohikoagoa” izan beharko litzatekeela gaineratu du.

“Ez da onespen orokor bat preskribatzen, errepikapena eta mailaz igotzea baldintza normaletan baino txikiagoa izatea baizik”, azaldu du Gimenok, “Errepikatzeko erabakia ikaslearen onurarako hartuko da”.

Sailburuak azaldu duenez, Hezkuntza Sailaren proposamena “hirugarren hiruhilekoan ebaluatu beharreko edukiak mugatzea da, curriculuma inaustuta, funtsezkoan uzteko”, eta horrek “ikastetxeak, ikuskaritza zerbitzua eta inklusio zerbitzua koordinatzeko lana eskatuko luke”.

“Kurrikulumaren inausketa horrek administrazioaren orientabide argiak behar ditu, eta zentroetara eramango dira ahalik eta lasterren, ministerioaren agindua argitaratu ondoren”, ziurtatu du Gimenok.

Ildo horretan, “Ikastetxeek orientabide horiek berandu baino lehen izango dituzte, baina segurtasun juridiko handienarekin”, esan du, eta ziurtatu du bere saila “buru-belarri ari dela lanean konferentzia sektorialeko akordioak curriculumean, metodologian eta ebaluazioan egokitzeko esparru orokor batean, eta gai horrek kezka handia sortzen duela ikastetxeetan eta irakasleengan”.

Internet bidez egindako prentsaurreko batean, Gil Sevillano Hezkuntza zuzendari nagusiak lagunduta, Gimenok esan du Hezkuntza Sailaren apustu “garbia” dela “ikasleengan eta haien familiengan jartzea arreta, eta ez hainbeste curriculumean eta haren aurrerapenean”.

Hala, “Ikastaroa inguruabarretara egokituta ebaluatzearen” alde egin du, “Ikasle bakar batek ere ez dezan ikastaroa galdu Covid-19ren erruz”, eta azaldu duenez, “Ikasleek modu presentzialean nahiz modalitate ez-presentzialean egindako ikaskuntza guztiak ebaluatuko dira”.

Adierazi duenez, “Oro har, ikasleek hurrengo ikasturtean mailaz igo behar dute”, baina “gainditu orokor bat” baztertu du. “Bertan behera utzi eta errepikatu ahal izango da, baina azken ebaluazioak ez ditu aurreko bi ebaluazioak okertuko”, zehaztu du.

Gaineratu duenez, hirugarren ebaluazio honetan “azken ebaluazio arrunteko probak, lehen bi hiruhilekoetan etenda izan daitezkeen irakasgaiak berreskuratzeko aukera eta ezohiko deialdian errefortzu eta ebaluazio jarduerak” egongo dira.

Gai-zerrendaren aurrerapenari dagokionez, Gimenok esan du ministerioaren agindua argitaratu bitartean, “Aurrera ez egitea” gomendatzen dela, “Hirugarren hiruhilekoa izango litzatekeelako ezinbesteko gaitasunak indartzeko, errekuperatzeko eta indartzeko”.

Ikasturtea hurrengoarekin batzea

Nafarroako Gobernuak ikasturte hau hurrengoarekin batzeko eta curriculum bateratuak eratzeko egindako proposamenari dagokionez, honakoa azpimarratu du: “Lehen Hezkuntza osoan aplika daiteke, Bigarren Hezkuntzako lehen, bigarren eta hirugarren mailetan, baita Batxilergoko lehen mailan ere, eta alde batera geratzen dira DBHko 4. mailako, Batxilergoko 2. mailako, LHko 2. mailako eta goi-mailako arte-irakaskuntzen amaierako mailak”. Azaldu duenez, curriculumak “2020-2021 ikasturtean beharrezko egokitzapen guztiak aurrez aurre egiteko moduan” diseinatuko lirateke.

Gainera, kontseilariak azaldu duenez, Foru Gobernuaren proposamenak “haratago joatea” planteatzen zuen, eta 2020ko uztailean ebaluazio bat egitea, behin behinekoa, 2021eko uztailean behin betikoa izango zena, baina azpimarratu du “ministerioaren agindua ikusi behar dela, eta agindu hori betearaz dezakegun”.

“Badirudi ministerioak ikasturtea ixtea aholkatzen duela, nola ezartzen den eta zer egiten dugun eta nola zehazten dugun ikusiko dugu”, gaineratu du.

Halaber, 2020-2021 ikasturteari begira, Hezkuntza sailburuak iragarri du 2 milioi euro inbertituko dituztela baliabide pertsonal espezializatuetan eta eskolaz kanpoko laguntza eta indartze neurrietan.

Ikasturtearen iraupena mantentzen da

Bestalde, sailburuak eta zuzendari nagusiak nabarmendu dutenez, ikasturtea ekainetik aurrera luzatuko da.

Gil Sevillanok zehaztu duenez, egutegiaren konfigurazio berrian ekainaren 19an 2019/2020 ikasturteko eskola-egutegia amaitzeko aurreikusitako data errespetatuko da. Hala ere, aldaketa esanguratsu bat proposatuko da, ebaluazioaren faseak garatzen joateko epeek bermatuko baitute irakasleek behar adina denbora izango dutela ikasleei arreta emateko.

Bere ustez, “Ezinbestekoa da, bereziki egoera horretan, irakasleek ekainaren 30era arteko gainerako egunak izatea, irakasle-taldeetan eta Saileko taldeetan ikasturte amaierako memoriak eta banakako ebaluazio-txostenak modu koordinatuan zehazteko, 2020/2021 ikasturteko curriculum-plangintza ahalik eta oinarri sendoenekin has dadin, detektatu diren desberdintasunak ahalik eta modu eraginkorrenean zuzen daitezen”.

IPAR EUSKAL HERRIA

Gobernua borondatezko ‘eskolara bueltatzea’ aztertzen ari da, ikasle ahulenei lehentasuna emanez

Ikasgeletara itzultzea ikasleentzat eta irakasleentzat borondatezkoa izatea aztertzen ari da Frantziako Gobernua, egoera ahulagoan dauden ikasleei lehentasuna emanez. Zehazki, eskola presentzialak bertan behera utzi zituztenetik urrutiko hezkuntza jarraitu ezin izan dutenak, baina baita familian pandemiaren kalteak jasan dituzten ikasleak ere.

Europa Pressek jakin ahal izan duenez, horiexek dira, besteak beste, Gobernuak hezkuntza arloan duen deseskalada planerako darabiltzan proposamenetako batzuk. Gaur egun, irakaskuntza guztietako hamar milioi ikaslek baino gehiagok etxetik jarraitzen dute ikasturtea, martxoaren erdialdean ikasgelak itxi ondoren, koronabirusaren hedapena geldiarazteko.

Exekutiboak ez du ikastetxeak berriro irekitzeko data zehatzik aurreikusi, baina ikasturte amaieran “eskolara bueltatzeko” baldintza higienikoak eta sanitarioak zehazten hasi da, pandemiaren bilakaerak horretarako aukera ematen badu.

Aurrez aurreko klaseei berriro ekitea partzialki eta egungo urrutiko irakaskuntzarekin batera baino ez da aurreikusten. Borondatezkoa ere bada, bai ikasleentzat, bai irakasleentzat, eta horrek saihestu egingo luke koronabirus-sintomak dituzten edo arriskuan dauden biztanleen artean kokatzen dituzten gaitzak dituzten irakasleak sartzea.

Gobernuko iturriek adierazi dutenez, Batxilergoko bigarren mailako (uda honetako unibertsitatera sartzeko probak prestatzen ari dira), Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako eta Hezkuntza Bereziko ikasleak izango lirateke lehenengoak ikasgela bat zapaltzen, osasun-egoera egokia izanez gero.

Etapaka sartuko lirateke, eta Batxilergoko eta Bigarren Hezkuntzako gainerako ikasleek hartuko lukete lekukoa. Gero Lehen Hezkuntzakoak, eta azkenik Haur Hezkuntzakoak, adin gutxiagoko ikasleen artean zailagoa izango litzatekeelako distantzia eta higiene-protokoloak mantentzea, kutsatzeak saihesteko.

Ateak ireki aurretik, ikastetxe guztiek instalazioak erabat desinfektatu beharko zituzten, eta behar adina gela eta maskara eduki. Gainera, distantzia soziala ezinbestekotzat jotzen da, eta, beraz, mahaitxoen artean bi metroko tartea bermatu beharko litzateke, taldeak eta klaseak erdira murriztera behartuko lukeena.

Era berean, ikasleen sarrera eta egonaldia eskalatzea, eta horrek ikastetxe eta institutuetako ateetako pilaketak saihestuko lituzke. Helburu horrekin berarekin, Gobernuak baztertu egin du eskola-jantokiak irekitzea, ikastetxeak berriro irekitzeko balizko egoera batean, eta epe batez luzatuko lituzke formula alternatiboak, beka duten ikasleen elikadura bermatzeko.

Frantzia “pixkanaka” itzuli bat prestatzen ari da

Espainiako Gobernua aztertzen ari den neurrietako batzuk Frantziak erabakitakoen antzekoak dira; izan ere, martxoaren 12tik aurrera ikasleak ikastetxeetara “pixkanaka” itzultzea prestatzen ari da, ikasgela bakoitzeko gehieneko ikasle kopurua 15era mugatuz, eta adin txikikoetatik hasita, Jean-Michel Blanquer Hezkuntza ministroak azaldu zuenez.

Zehazki, maiatzaren 12an Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako 11 urte arteko ikasleak eskolara itzultzea proposatu du Frantziak, eta maiatzaren 18ko astean, berriz, Lehen Hezkuntzako gainerako ikasleak, Bigarren Hezkuntzakoekin batera, bai eta institutukoak eta Lanbide Heziketakoak ere. Maiatzaren 25eko asterako “klase guztiei” ekingo zaie, Frantziako Gobernuaren planen arabera.

Frantzian ere, eskoletara itzultzeak ez du urrutiko irakaskuntzaren amaiera ekarriko, eta Hezkuntza ministroak zehaztu duenez, osasun arloan xaboia edo eskuak garbitzeko gel hidroalkoholikoa izatea eskatzen duten zentroak baino ez dituzte irekiko.

Informazio iturriak Eusko Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua eta Europa Press. Argazkiaren iturria hemen.