Jakinekoa da musikak onura ugari dituela, eta etxeko txikienen kasuan garrantzi berezia dute musikarekin lantzen diren gaitasunak. Bergarako musika eskolako arduradun Marije Ugaldek hainbat alor nabarmendu ditu.

  • Oroimena, arreta eta kontzentrazioa handitzea

Abestien melodiari eta letrari erreparatuz, haurrek entzundakoak gogoratzen eta erreproduzitzen ikasten dute kantuan ondo pasatzen duten bitartean. Asko gustatzen zaien jarduera da, eta, aldi berean, ezaugarri horiek guztiak indartzen ditu.

  • Adierazpen-arintasuna hobetzea

Ahoz zein gorputzez, abestean eta dantzatzean garatzen da. Abesti baten letra abestea erraza da haren erritmoa ezagutzen denean, eta, beraz, haurrak bestela erabiliko ez lituzkeen esaldi konplexuak errepika ditzake. Dantzak gorputzarekin komunikatzeko modu berri bat gehitzen dio.

  • Irudimena eta sormena estimulatzea

Diziplina artistiko bati aurre egiteak haurraren barne-mundua garatzea eragiten du. Adar bereko beste materia batzuk zabaltzeko gaitasuna ere handitzen du, hala nola marrazketa eta pintura. 

  • Hizkuntza indartzea

Abesti berrien letrek hitzak eta soinuak ematen dituzte, haurrak bere hiztegia zabal dezan. Berriz ere, aipatzekoa da esaldi konplexuak erreproduzitzeko erraztasuna, beste testuinguru batean haurrak erabiliko ez lukeen erritmo bati jarraitzen zaionean. Musika ere laguntza handia da ikaskuntza orokorrerako, eta, beraz, zuzeneko baliabide didaktikoa izan daiteke.

  • Soziabilitatea handitzea

Musikak beste haur batzuekin eta helduekin elkarreragiteko aukera ematen die, gizartean garatzeko aukera gehiago emanez. Taldeko dantzek, kantu taldeek edo abesti bera ezagutze hutsak haurrek jende gehiago ezagutzea eragiten dute

  • Ohiturak ezartzea

Jarduera batzuk musikarekin eta abesti zehatzekin lotzean, haurrak jarduera horiek egiten ohituko da, jarduera horiekin lotzen duen melodia berriro entzuten duenean, eta, era berean, jarduera hori diziplinatuagoa bihurtuko da.

  • Autoestimua handitzea

Abestiak eta dantzak ikasteak, aisialdi gisa edo gainbegiratutako jarduera gisa, norberaren maitasun handiagoa ematen dio haurrari, ekintza dibertigarri eta entretenigarri baten bidez. Instrumentu batekin melodia bat jotzeak erreakzio bera eragiten du.

Ikaskuntza ezin da inposatu

Haur bat musika tresna bat jotzen ikasteko adin egokiena 5 urtetik gorakoa da. Gurasoek ez dute inoiz ikaskuntza inposatu behar; izan ere, haurraren aukera libreak bere zaletasunak hobeto garatzea ahalbidetuko dio.