Gaurkoan arrisku-jolasen inguruan hausnartzeko artikuluaren bigarren zatia argitaratu dugu. Pasa den asteko artikuluan Arrisku jolasa definitu bagenuen, gaurkoan berau sustatzeko moduez hausnartuko dugu. Beste behin “jugar y jugar” blogeko artikulu bat erabili dugu honetarako eta itzultzaile neuronala ere baliatu dugu testua itzultzen laguntzeko.

Zergatik erraztu behar dugu arrisku-jokoa?

  • Haurrek beren intuizioari kasu egitea nahi eta behar dugu, beste edozeinek esandakoaren gainetik. Gurasoen eta haurren kargu dauden zaintzaileen intuizioaren eta esaten dutenaren gainetik ere.
  • Beraien bidelagun izanik, egin dezakegun gauzarik arriskutsuenetako bat arriskuak ebaluatzeko eta horri buruzko erabakiak hartzeko aukera emango dien esperientziak ukatzea da.
  • Egin dezaketen hori eta egin ezin dutena bereizteko gaitasuna eraikitzeko bide bakarra da arrisku jokoa.


Nola lagundu jolas mota honetan?


Heldu moduan aurre egin beharreko zailtasun nagusietako bat gure beldur propiok dira. Haurrak egiten ari direnarekin ziur sentitzen ez bagara, lagungarria izango da gure beldurrak eta haurrarenak bereiztea, horrek, komunikazio asertiboagoa eragingo du.


Arrisku-egoeretan, helduok geure buruari esaten dioguna adierazten dugu, askotan haurtzaroan arriskuak hartzen saiatu ginenean guri esan zigutena izaten da:

Non eta noiz sortu zen arrisku-jolasaren kontzeptua eta kategorizazioa?


Ellen Beate Hansen hezkuntza-psikologiako eta garapeneko irakaslea da Norvegiako Queen Maud Unibertsitatean. Filosofiako Doktore gradua (2009) lortzeko “Jolasa arriskua da” doktore-tesia aurkeztu zuen eta honek oiartzun handia izan zuen .

Ellen Beate Hansen


Beatek Norvegiako haurrak eta eskolaurreko ikastetxeetako langileak elkarrizketatu zituen arrisku-jolasaren gaiari buruz, eta aire zabaleko jolasen behaketarekin uztartu zuen, bai jolastokietan, bai eremu naturaletan ere.


Arrisku jolas motak


Ellen Beateren behaketaren emaitzak adierazgarriak dira eta 6 arrisku-kategoria identifikatu zituen:


Ondorioa


Inoiz ez da berandu jolas mota hau errazten hasteko, nahiz eta aurretik prestaketarik egon ez, posible da 2, 5 edo 15 urterekin egitea. Beti da une egokia gurasoek gugan konfiantza dutela jakiteko!