Aisialdirako herri eskolak bere plaza behar du
Askatasunaren izenean interes indibidualak kolektiboen gainetik ezartzen ari dira eta liberalismotik datorkigun joera eta pentsatzeko era, gure familien baloreetan ere sartzen ari da.
Askatasunaren izenean interes indibidualak kolektiboen gainetik ezartzen ari dira eta liberalismotik datorkigun joera eta pentsatzeko era, gure familien baloreetan ere sartzen ari da.
oru Aldundiak iragarri du EAEko Justizia Auzitegiaren epaiari helegitea jarriko diola.
Orain arte, Gipuzkoan, 13 urtera arteko gazte batek kirol jarduera federatu bat egin nahi bazuen, klub bat ordezkatuz, eskola kirolean ere esku hartu behar zuen. Exijentzia hori Gipuzkoako Foru Aldundiak markatu zuen aspaldi –1989an onartutako foru-dekretu baten bidez–, zenbait helburu lortzeko asmoarekin.
Gure herrietan umeei bideratutako aisia-eskaintza gero eta zabalagoa da, gero eta ugariagoa. Orokorrean, helduok sortzen dugu haurrentzako eskaintza hori, gure asmo onenarekin, jakina, baina haurren nahiak eta interesak kontuan hartzen ote diren zalantza egiten dut.
Baina gogoan izan beharra dago jolasa ez dela ez hor hasten eta ez hor amaitzen. Handiagoa da. Jolasean arropa apaindun panpinari arropak kenduz gero, kotxe azkar batean joan daiteke egurrezko ohol bat konkistatzera, piraten ontzi bihurtzeko eta horrela ilargiraino iristeko hegan, han baitaude gaixotasunak sendatzen dituzten bizkotxoak.
atzuetan kontsultara etortzen diren pertsonek galdetzen didate ea non aurki dezaketen kontziliazio eskubideen zerrenda eta nola jakin dezaketen argi eta garbi zertarako eskubidea duten. Erantzuna ez da hain erraza, zoritxarrez. Hala ere, jarraian, zertzelada batzuk emango ditut kontziliazio eskubideak zer diren, non jasota dauden eta nola eskatu behar diren argitzeko.
Kike Amonarrizekin hitz egin dugu bere azken kolaborazioa oinarri izanda. Guraso euskaldunen antolaketaren beharraz eta komenigarritasunaz idatzi zuen. “Guraso euskaldunak, antolatu gaitezen!”
Aspaldi nabil erraten erdiguneak gainezka egin digula gaurgero. Dena erdigunera eraman nahi horretan dagoeneko erdigune hitza beraren ideia kolokan jartzeraino diot. Guri dagokigunean (probokatzaile nator gaur), haurra erdigunean paratzearen ideia politikoki zuzenari helduko diot oraingoan, haren inguruan gertatzen ari den merkantilizazio eta despolitizazio prozesua salatzeko
Martxan da Beldur Barik lehiaketaren hamabosgarren aldia, “gazteen artean indarkeria matxista prebenitzeko” helburuarekin. Horretarako, antolatzaileek 12 eta 20 urte arteko gazteak gonbidatu…
Urte osoan zehar ematen bada ere, uda, garai konplexua da sare sozialen eragin negatiboari dagokionez. Uda sasoia heltzear dagoenean, sare sozialak, gorputz estereotipo normatiboak areagotzera bideratzen diren kanpainez betetzen dira.
June Fernandez kazetari eta idazleak gaia landu du Aingeruak eta neskameak liburuan. Ikuspegi feminista ezberdinak josi ditu gaiak duen laberintoan barrena. Berarekin hitz egin gugu liburuaz eta gaiak eskaintzen dituen ari mutur ezberdinetatik tira egiten saiatu gara.
Bideojokoak eta euskara uztartzeko helburua duen elkarteak, gurasoei zuzendutako gida argitaratu du. Gida honetan, gaur egun guraso askok izan diztzaketen zalantza eta kezkak landu dituzte.
Zure baimena eskaera natorkizu; izan ere, polemikoa izan nahiko nuke. Digitalizazioa eta hezkuntza (formala, ez-formala eta informala) binomioa ekarri nahi ditut, beste behin ere; baina, oraingoan, helduon ikuspuntutik lantzeko.
Sare sozialetan birala bihurtu hurrengo bideoa. Antza, Danimarkako haurtzaindegi baten arabera, Lokatzetan salto egitea eta jolastea oinarrizkoa da haurren zentzumenaren garapenerako. Haurrak lotzakez zikintzen direnean zentzumen guztiak aktibatzen dituzte. Ideia gustatzen? Hemen uzten dizugu sarean zabaldu den bideoa!
Grao argitaletxeak Mondragon Unibertsitateko Humanitate eta Zientzien fakultateko ikertzaile talde batek egindako ekarpenak argiratu ditu Inteligencia artificial y educacion: construyendo puentes liburuan….
Espazio honetara guraso gisa umeekiko dugun begiradaz hausnarketatxo bat ekartzea otu zait. Idealena gaiari buruzko elkarrizketa taldean egitea litzateke. Begiradaz hitz egiten dugunean abiaburuko premisa honetan sinesten baitut: ez daude bi begirada berdin, eta norberaren begirada ere aldatzen edo garatzen joan daiteke.
Eskola den eremu sozializatzaile patriarkalaz hitz egin dugu dagoeneko. Eta horregatik, aitatasunean jarri nahi genuke fokua (gure aurreko artikuluan egin moduan). Aitak (osabak, aitonak, lehengusuak) baitira haur eta nerabeen gizontasunaren erreferente gertukoenak. “Aitatasun patriarkalak ez die haurrei sentimenduak hitzez adierazten” dio hooksek.
Artikulu existentzial eta filosofiko samarra atera zait, badakit, baina heziketaz aritzeak haurrei eskaini behar diegun bizitzaz edo harremanaz hitz egitea dakarrenez, bada horixe…
Egun gutxi dira Korrika Irunen hasi eta Baionan amaitu zenetik eta oraindik hotzikarak zeharkatzen nau martxoak 14a gogoratzean. Badut nik miresmen berezi bat Korrikarekiko eta oso txikia nintzeneko oroitzapen bakan batzuk ere bai. Korrika gerturatzen ari denean zirrara handia eta barnera salto egitean malkoei eusten joaten diren horietakoa naiz.
Familian hezten dugu, ikastetxean hezten dugu eta ezinbestean, umeekin harremanetan gauden guztiok, zuzenean edo zeharka, hezten dugu.
Guraso batek edo biek euskaraz dakitenean hizkuntza etxean transmititzea da oinarrizko baldintza euskararen biziraupenerako, soziolinguista entzutetsuenek nabarmendu izan duten bezala. Zorionez, ditugun datuen arabera, euskararen transmisioa ia bermatuta dago gurasoak euskaldunak direnean, eta baita bietako bat euskalduna den kasu gehienetan ere.
Soldata-arrakalari buruz hitz egiten dugunean, emakume eta gizonen soldaten arteko aldeari buruz ari gara. Jakin badakigu, mundu mailan, herrialde guztietan, soldata-arrakala dagoela, hau da, gizonek emakumeek baina diru-kopuru handiagoa jasotzen dutela urte amaieran.
dentitateaz ari gara eta identitate plurala eraikitzeko aukeraz. Eta euskal gizartean jatorri atzerritarreko umeek eta ume arrazializatuek oro har identitate plural hori (bertakotasuna barne) eraikitzeko aurkitzen dituzten oztopoez. Ez da edonolako gaia.
Umea hemen jaio zen. Edo atzerrian jaio zen (Maroko, Pakistan, Errumania, Boli Kosta, Siria…) eta bi urterekin etorri zen, edo zazpirekin, zer inporta du.
Harremanetan, denok izan gaitezke ikasle zein irakasle. Helduon arteko harremanetan ere, botere-dinamiketan nabigatzen dugu, batzuetan gainetik eta beste batzuetan azpitik, anai-arrebekin, bikotekideekin, lagunekin edo lankideekin.