0-3ko espazio-haur ratioa erokeria da
Badira aste batzuk Nafarroako irakaskuntza publikoan greba deialdia aurrera eraman zutela. Beste hainbat aldarrikapenen artean, ratioa aipatzen da, hau da, haur kopurua…
Badira aste batzuk Nafarroako irakaskuntza publikoan greba deialdia aurrera eraman zutela. Beste hainbat aldarrikapenen artean, ratioa aipatzen da, hau da, haur kopurua…
atzuetan kontsultara etortzen diren pertsonek galdetzen didate ea non aurki dezaketen kontziliazio eskubideen zerrenda eta nola jakin dezaketen argi eta garbi zertarako eskubidea duten. Erantzuna ez da hain erraza, zoritxarrez. Hala ere, jarraian, zertzelada batzuk emango ditut kontziliazio eskubideak zer diren, non jasota dauden eta nola eskatu behar diren argitzeko.
Emozioen kudeaketa, asertibitatea eta komunikazio ez bortitza harreman pertsonaletarako ezinbesteko elementu positiboak dira eta ziur naiz hau irakurriko duzuen gehienek ez diozuela…
Alaba-semeak hezterako orduan gu geuk sentitzen dugunari arreta gehiago jarri beharko genioke. Haurrak eta nerabeak hezten ditugunean, askotan egin beharreko lehenengo pausua…
“Zirkulazio librea”, “mugimendu askea”, “mugimendu autonomoa”… entzuten ari gara maiz azken urteotan, Haur Hezkuntzarekin lotuta, paradigma desiragarri moduan. “Ez direktibismoa”ren printzipioan oinarritzen da pedagogia hori, eta eskola “alternatibo”etan arrakasta handia izan du
Aspaldi nabil erraten erdiguneak gainezka egin digula gaurgero. Dena erdigunera eraman nahi horretan dagoeneko erdigune hitza beraren ideia kolokan jartzeraino diot. Guri dagokigunean (probokatzaile nator gaur), haurra erdigunean paratzearen ideia politikoki zuzenari helduko diot oraingoan, haren inguruan gertatzen ari den merkantilizazio eta despolitizazio prozesua salatzeko
“Hemen (ikastetxean) hasiko dira jertsea autonomoki jartzen ikasten”, “Lanetik nekatuta iristen naiz eta ez daukat semearekin etxeko lanengatik liskarrean ibiltzeko indarrik”, ikastetxera etxeko jostailuekin iritsi eta “esan diot ezin direla ekarri baina ez dit kasurik egin”, hotza egin arren “ez zuen jertsea jantzi nahi”…
Guraso euskaldunen antolaketaren beharraz eta komenigarritasunaz jardungo naiz artikulu honetan. Eta amaierara itxaron gabe, azken ondorioa aurreratuko dizuet: guraso aktiboak dauden ikastetxeetan,…
Jakina denez, 2019an Hezkuntza Sailak Adimen-gaitasun handiko ikasleei hezkuntza-arreta emateko plana argitaratu zuen. Ordutik, EAE-ko ikastetxeetan ikasle hauek identifikatzeko protokolo bat martxan…
Osasunaren Mundu Erakundeak ohartarazi du 2050erako biztanleriaren erdiak miopia izango duela. MIOPIA dagoenean, ez da urrunean ondo ikusten, lausotuta ikusten da eta…
Urte osoan zehar ematen bada ere, uda, garai konplexua da sare sozialen eragin negatiboari dagokionez. Uda sasoia heltzear dagoenean, sare sozialak, gorputz estereotipo normatiboak areagotzera bideratzen diren kanpainez betetzen dira.
Dolua heriotzarekin lotzea ohikoa dela badakigu, baina zorionez, ez dira ohikoenak. Gaurkoan, udan ohikoak diren doluez arituko gara, izan ere, helduontzat normalizatutako…
Gaurkoan umea adimenera nola hurbiltzen den ikusiko dugu. Umea poliki poliki doa mundua ezagutzen, bera inguratzen duena ezagutzen
Ikasturte amaiera ailegatzen da eta honekin batera ikasleentzako oharrak gehitzen dira buletinetan. Zoriontzeak, hausnarketak, gomendioak… eta guzti hauen artean honako mezuak errepikatzen…
Egoera berriek beldurra ematen digute maiz, naturala da hori. Gainera, beldur amankomun ugari ditugu gizartean eta, ausartuko nintzakete esatera, gurasotasunean seme-alabek sufritzeari eta heriotzari beldurra diegula bereziki. Azken hau izaten da nire hizpide normalean eta gaurkoan ere hala izango da.
Hiperdigitalizatu eta hiperkonektatutako errealitate honetan, non pantailek gure arreta beregain hartzen duten eta dena berehala erantzun beharra dagoela dirudien, sosegu eta hausnarketarako…
-Egun on maitea, zer moduz zaude, zer moduz egin duzu lo gaur?
-Ez dakit… nekatuta nago, uste dut ez dudala ondo lo egin.
-Nolatan, amets gaiztoak egin dituzu ala?
-Ez, nire smart watchek kalitate baxuko loaldia izan dudala esaten dit.
Goxoki edo litxarreria bezala ezagutzen ditugun produktuen taldea izugarri handitu da ni txikia nintzenetik. Jada ez dira lau karamelu, goxoki edo pakete. Aukera infinitua da. Zapore, testura, usain, tamaina, paketatze, formatu, …. berriak asmatu dira, gehigarri berriak edo hauen erabilera berriak asmatu diren heinean.
Badira aste batzuk Nafarroan eztabaida sutsua izan dela eskoletan. Arrazoia, eskoletako ordutegia jarraia ala zatitua izatea.
Tartea eman nahi izan dut debate horretan ikus eta entzundakoen inguruan hausnarketa lasaia egin ahal izateko.
Iragan otsailaren 28an Espainiar Estatuko Ministro-Kontseiluak Familien lege-proiektua onartu zuela iragarri zuen. Lege horren inguruan hainbat informazioa zabaldu ziren berehala komunikabideetan, baina zenbait egunkariren titularrek nahasmena sortu zuten. Hori dela eta, artikulu honen bidez, familien lege-proiektua zertan datzan argitu nahiko nuke eta, legea aurrera ateraz gero, legearen hutsuneak zein diren adierazi nahiko nituzke.
Zure baimena eskaera natorkizu; izan ere, polemikoa izan nahiko nuke. Digitalizazioa eta hezkuntza (formala, ez-formala eta informala) binomioa ekarri nahi ditut, beste behin ere; baina, oraingoan, helduon ikuspuntutik lantzeko.
Hainbatetan esan dugun bezala, giza izakiak garen heinean bestearekin harremanean eraikitzen gara. Batez ere haurtzaroan eraikuntza prozesu hau oso sentikorra izango da…
Nerea Agirre HUHEZI fakultateko irakaslea da eta guraso.eus eko kolaboratzailea. Bere azken kolaborazio artikuluan heldu moduan dugun begiradaz hasnartu zuen, haurrek ikusiak…
Azkenaldian oso modan dago haurrekin edozein gaiaz hitz egin nahi badugu hori lantzen duen ipuina eskuratzea. Beharbada, Txabi Arnalen ikasle izateak kalte (on) handia egin didalako izango da, baina argi daukat ezin diegula geure txikiei (eta ez hain txikiei) edozein material eskaini. Zoritxarrez, gaiak lantzeko ipuinak irakurtzearen jarrera horrekin ondorio negatibo batzuk pairatu ditzakegu.