Zure baimenarekin…
Zure baimena eskaera natorkizu; izan ere, polemikoa izan nahiko nuke. Digitalizazioa eta hezkuntza (formala, ez-formala eta informala) binomioa ekarri nahi ditut, beste behin ere; baina, oraingoan, helduon ikuspuntutik lantzeko.
Zure baimena eskaera natorkizu; izan ere, polemikoa izan nahiko nuke. Digitalizazioa eta hezkuntza (formala, ez-formala eta informala) binomioa ekarri nahi ditut, beste behin ere; baina, oraingoan, helduon ikuspuntutik lantzeko.
Hainbatetan esan dugun bezala, giza izakiak garen heinean bestearekin harremanean eraikitzen gara. Batez ere haurtzaroan eraikuntza prozesu hau oso sentikorra izango da…
Nerea Agirre HUHEZI fakultateko irakaslea da eta guraso.eus eko kolaboratzailea. Bere azken kolaborazio artikuluan heldu moduan dugun begiradaz hasnartu zuen, haurrek ikusiak…
Azkenaldian oso modan dago haurrekin edozein gaiaz hitz egin nahi badugu hori lantzen duen ipuina eskuratzea. Beharbada, Txabi Arnalen ikasle izateak kalte (on) handia egin didalako izango da, baina argi daukat ezin diegula geure txikiei (eta ez hain txikiei) edozein material eskaini. Zoritxarrez, gaiak lantzeko ipuinak irakurtzearen jarrera horrekin ondorio negatibo batzuk pairatu ditzakegu.
Espazio honetara guraso gisa umeekiko dugun begiradaz hausnarketatxo bat ekartzea otu zait. Idealena gaiari buruzko elkarrizketa taldean egitea litzateke. Begiradaz hitz egiten dugunean abiaburuko premisa honetan sinesten baitut: ez daude bi begirada berdin, eta norberaren begirada ere aldatzen edo garatzen joan daiteke.
Eskola den eremu sozializatzaile patriarkalaz hitz egin dugu dagoeneko. Eta horregatik, aitatasunean jarri nahi genuke fokua (gure aurreko artikuluan egin moduan). Aitak (osabak, aitonak, lehengusuak) baitira haur eta nerabeen gizontasunaren erreferente gertukoenak. “Aitatasun patriarkalak ez die haurrei sentimenduak hitzez adierazten” dio hooksek.
Artikulu existentzial eta filosofiko samarra atera zait, badakit, baina heziketaz aritzeak haurrei eskaini behar diegun bizitzaz edo harremanaz hitz egitea dakarrenez, bada horixe…
Egun gutxi dira Korrika Irunen hasi eta Baionan amaitu zenetik eta oraindik hotzikarak zeharkatzen nau martxoak 14a gogoratzean. Badut nik miresmen berezi bat Korrikarekiko eta oso txikia nintzeneko oroitzapen bakan batzuk ere bai. Korrika gerturatzen ari denean zirrara handia eta barnera salto egitean malkoei eusten joaten diren horietakoa naiz.
Geroz eta barneratuago daukagu haur eta nerabeekin heriotzaz hitz egitea: badakigu egiarekin zuzendu behar garela beraiengana, eufemismo eta metaforak ekidin behar ditugula,…
Beraz, bai, bateon bateri arraro irudituko bazaio ere, eskoletako koloretako lapitz eta pintzelak antifaxismoaren mesedetan jartzen ahal dira. Eta marraz kanporat aske dantzatzen utzi.
Azken urte hauetan, haurrek, adin batetik aurrera Smart Watch bat izatea normalizatu egin dugu. Suposatzen dut, badaudela kasu puntual batzuk, agian, tresna…
Guraso batek edo biek euskaraz dakitenean hizkuntza etxean transmititzea da oinarrizko baldintza euskararen biziraupenerako, soziolinguista entzutetsuenek nabarmendu izan duten bezala. Zorionez, ditugun datuen arabera, euskararen transmisioa ia bermatuta dago gurasoak euskaldunak direnean, eta baita bietako bat euskalduna den kasu gehienetan ere.
Soldata-arrakalari buruz hitz egiten dugunean, emakume eta gizonen soldaten arteko aldeari buruz ari gara. Jakin badakigu, mundu mailan, herrialde guztietan, soldata-arrakala dagoela, hau da, gizonek emakumeek baina diru-kopuru handiagoa jasotzen dutela urte amaieran.
Heldu izateak, berez, ez gaitu hezitzaile on egiten, baina askotan helduok hori sinestearen akatsa egin ohi dugu. Bizipen asko ditugu gure motxilan, ezagutza handia ere eta horrek zalantzarik gabe, bizitzari aurre egiteko tresnak errazten dizkigu. Bizitzan zehar motxila pertsonala betetzen joan gara eta gauza horiek guztiak, garen modukoak egiten gaituzte.
Umea hemen jaio zen. Edo atzerrian jaio zen (Maroko, Pakistan, Errumania, Boli Kosta, Siria…) eta bi urterekin etorri zen, edo zazpirekin, zer inporta du.
Harremanetan, denok izan gaitezke ikasle zein irakasle. Helduon arteko harremanetan ere, botere-dinamiketan nabigatzen dugu, batzuetan gainetik eta beste batzuetan azpitik, anai-arrebekin, bikotekideekin, lagunekin edo lankideekin.
Aspalditik gabiltza Txatxilipurdi elkartean naturarekin dugun harremanaz hausnartzen. Gure egitasmo eta lan ildoetan harreman honetan sakontzeko saiakerak egin ditugu baita egitasmo berriak…
Ez naiz logopeda; ez eta psikologo klinikoa ere, baina kontsultan askotan agertzen zaidan gai bat ekarri nahi dut gaurkoan: adimen gaitasun handia…
Irakurtzen jarraitu aurretik, burura etortzen zaizun lehengoa idaztea proposatzen dizut. Egon pixka batean, itxoin… beste hainbat ideia azaleratzen ari dira, ezta? Hartu…
Autismoa eta EAN (Espektro Autistaren Nahasmendua; gaztelaniaz TEA-Trastorno del Espectro Autista) terminoak neurogarapenaren nahasmendu konplexuen multzo bati egiten die erreferentzia. Nahasmendu horiek,…
Sasoi honetan gaude etxean; hau da, bi urteko txiki batekin elkarbizitzan. Polita, oso polita da bizitzen ari garen sasoi hau gure txikiarekin;…
Agian, izenburua irakurrita, bati baino gehiagori etorriko zaizkio gogora aisialdiko zein eskolako hainbat proposamen: aulki joko kooperatiboa, paratxute edo jausgailua, edo beste…
Heldu da luzaroan zain eta irrikaz bizitu dudan eguna eta zaintzak erdigunean jarrita grebara deiturik gaude Hego Euskal Herrian. Greba deialdia bera tresna izugarri boteretsua izaten ari da zaintzez hitz egin eta pribilegio eta kontraesanak mahaigainera ekartzeko.
Aurreko asteburuan Luzaro Psikomotrizitate Eskolak bi urtean behin antolatzen dituen Psikomotrizitate jardunaldiak ospatu ziren. Bertan psikomotrizitate saioak eta ipuinen arteko paralelismoetan oinarrituta…